27 February 2009

Jom Kita Berkenalan....



Salam,

Bukan apa, blog ni saya bina pada bulan jun 2008. Tapi tak pernah bercerita pasal peribadi. Malu kot! He he he....

Saya ni manusia biasa je... tak ada apa-apa kelebihan cuma ada semangat untuk meneruskan hidup di bawah payung keredhaan Allah. Selagi nafas belum terhenti, saya akan terus berjuang untuk mencari erti sebuah kehidupan yang bermakna untuk kehidupan seterusnya di akhirat nanti... ya lah kehidupan di sini hanya persinggahan yg sebentar..

InsyaAllah 20 mac ni genaplah umurku 40 tahun! Alamak.... bila sebut angka 40, terasa benar dah lama sebenarnya aku mendiami bumi Allah ni.. Dah berapa banyak nikmat Allah yang telah aku kecapi... Subhanallah. Anak-anak pun dah besar-besar. Ada yg dah jadi remaja. Ya Allah besarnya tanggungjawab aku. Nak besarkan anak2 mungkin senang, tapi nak mendidik mereka menjadi manusia yg berguna dalam saat dunia yg mencabar sekarang bukan sesenang yg kita sangkakan. Anak-anak ni amanah Allah. Janganlah kerana salah mendidik mereka, kita tidak mencium bau syurga pula, wanauzubillah!

Anak saya 4 org. Semua perempuan. Kat rumah ada seorang je lelaki... Itulah suami ku yg tersayang...

Suami saya masih belajar lagi. buat PHD kat UITM Shah Alam dalam bidang genetik... tahun ni insyaAllah tahun akhir.Kalau tak ada aral melintang, akhir tahun ni kami akan balik kenegeri tanah tumpah darahku KELATE! Yahooooooo...

Biasa la mesti happy nak balik kampung kan.. Tu la bila difikirkan tak terasa pula umur dah 40..

Ok la ... Untuk kali ni setakat ni dulu cerita saya... nanti kita sambung pula lain kali insyaAllah...

I'm sorry.....

Kak Rohani

1 comment:

miz said...

oghe klate gak, suuuukola wei kl blk negeri gak! tulisan dalam blog ni xde editor ye? sendiri tulis sendiri edit! Yahooo.....merdeka.